Πώς να προωθήσεις την μουσική σου σωστά σε 4 βήματα
Πώς να προωθήσεις την μουσική σου: Branding & Marketing
Όσο σκληρό κι αν ακούγεται, ελάχιστοι είναι αυτοί που γουστάρουν την μουσική σου απλά γι αυτό που είναι. Είτε σου αρέσει είτε όχι, αν θέλεις να μάθεις πώς να προωθήσεις την μουσική σου και να πετύχεις, πρέπει να κατανοήσεις ότι πουλάς ένα προϊόν. Αν απλά ασχολείσαι με την μουσική χωρίς να σε νοιάζει (προφανώς και σε νοιάζει…) πόσοι θα σε ακούσουν και χωρίς να έχεις επαγγελματικές βλέψεις, τότε αυτό το άρθρο δεν είναι για ‘σένα.
Το βασικό συστατικό επιτυχίας ενός μουσικού ή μιας μπάντας είναι το branding. Τι είναι αυτό πάλι; Σίγουρα το έχεις ακούσει αλλά η αλήθεια είναι ότι δεν είναι ξεκάθαρος όρος.
Περιεχόμενα:
- Τι είναι το branding για μουσικούς
- Τι είναι το marketing για μουσικούς
- Τα 4 βήματα δημιουργίας του brand σου
Τι είναι το branding για μουσικούς
Με λίγα λόγια, το branding είναι αυτό που η άποψη και η αίσθηση που έχεις όταν σκέφτεσαι τον αγαπημένο σου καλλιτέχνη ή προϊόν. Τι νιώθεις όταν ακούς το όνομα του, τι συνειρμούς κάνεις, τι εικόνες και σκέψεις σου έρχονται στο μυαλό;
Το Branding είναι αυτό που κάνει τους ανθρώπους να συνδέονται με ένα προϊόν, τους κάνει να το θυμούνται και τελικά να γίνονται funs. Το θέμα είναι ότι στην βιομηχανία της μουσικής, το προϊόν δεν είναι μόνο τα τραγούδια σου αλλά κι εσύ ο ίδιος ή η μπάντα σου.
Επί της ουσίας, είναι η συναισθηματική σύνδεση του ονόματος και της μουσικής σου με ένα συγκεκριμένο κοινό. Ποιος είσαι, γιατί κάνεις ο,τι κάνεις, ποιος θέλεις να γίνεις και πως θέλεις οι άλλοι να σε βλέπουν. Με το branding διαφοροποιείσαι από τους υπόλοιπους και δημιουργείς μια συγκεκριμένη εντύπωση στο κοινό σου.
Συνοψίζοντας με απλά λόγια, το μουσικό branding είναι:
- Μία υπόσχεση στο κοινό σου.
- Ο τρόπος που διαφοροποιείσαι εσύ και η μουσική σου από τους άλλους συναδέλφους.
- Οτιδήποτε πιστεύει ο ακροατής/θεατής σου.
- Ένα συναίσθημα που δημιουργείται μέσω της αλληλεπίδρασης με τη μουσική σου και τις live εμφανίσεις σου.
- Οι αξίες που αντιπροσωπεύεις.
- Οι προσδοκίες που ικανοποιείς στο κοινό σου.
- Οι λόγοι για τους οποίους κάποιος θα έρθει στα live ή θα ακούσει την μουσική σου.
- Η ιστορία που έχεις χτίσει γύρω από το όνομα σου (το brand σου).
- Ο τρόπος που επικοινωνείς με το κοινό σου, με λέξεις ή χωρίς.
- Η εμπειρία που αποκτά κάποιος όταν φεύγει από το live σου.
- Η εντύπωση που του έχει μείνει μετά την τελευταία αλληλεπίδραση (live, ακρόαση, video clip, social media κλπ).
Τι είναι το marketing για μουσικούς
Το Branding αναφέρεται στη στρατηγική που θα ακολουθήσεις για να προωθήσεις την μουσική σου, ενώ το marketing στις τακτικές που θα ακολουθήσεις για να εφαρμόσεις αυτή η στρατηγική. Έτσι λοιπόν το branding προηγείται του marketing κι εξελίσσεται συνεχώς, δεν είναι στατικό.
Το Marketing είναι αυτό που κάνει τους ανθρώπους να αγοράσουν την μουσική σου ή να έρθουν στο live σου. Το Branding είναι αυτό που κάνει τους ανθρώπους να συνδέονται με την μουσική σου, να θυμούνται την μουσική σου… Είναι αυτό που τελικά τους κάνει ενεργούς funs.
Σχολίασε στο τέλος του άρθρου αν και κατά πόσο θα σε βοηθούσε ένας οδηγός marketing για μουσικούς.
Προφανώς προτεραιότητα είναι οι πρόβες, οι ηχογραφήσεις σε studio, το πρωτότυπο υλικό κλπ. Πώς να προωθήσεις την μουσική σου αν δεν έχεις δουλέψει για να παρουσιάσεις κάτι (lives, covers. original songs). Καμία στρατηγική ή προωθητική ενέργεια δεν θα σε βοηθήσει.
Δες στα παρακάτω βήματα πως μπορείς να προωθήσεις την μουσική σου, χτίζοντας το brand name σου.
Πώς να προωθήσεις την μουσική σου: τα 4 βήματα του σωστού branding
Βήμα 1: Μελέτησε τους μουσικούς ή τις μπάντες που αγαπάς
Εάν σου φαίνεται βουνό η όλη διαδικασία, ρίξε μια ματιά σε αυτά που κάνουν οι αγαπημένοι σου μουσικοί ή συγκροτήματα. Μελέτησε τα κοινωνικά μέσα τους, διάβασε συνεντεύξεις τους, παρατήρησε τα live shows τους είτε ζωντανά είτε μαγνητοσκοπημένα. Τελικά, θα διαπιστώσεις ότι επαναλαμβάνεται ένα μοτίβο. Αυτό ακριβώς είναι το branding τους!
Βήμα 2: Βρες τον πυρήνα του γιατί κάνεις αυτό που κάνεις
Ο καθένας έχει ένα “γιατί”. “Σκάψε” βαθιά για να ξεκαθαρίσεις γιατί κάνεις αυτό που κάνεις. Οι γρήγορες απαντήσεις όπως π.χ. “για τα χρήματα” ή “για τη δόξα” δεν μετράνε. Αυτά είναι το πιθανό αποτέλεσμα της δουλειάς σου. Δεν είναι το κίνητρο σου.
Δεν είναι εύκολο να καθορίσεις το “γιατί”, η διαδικασία όμως είναι απλή.
Σκέψου αρχικά τι είναι αυτό που σε νοιάζει πραγματικά σε σχέση με τη μουσική. Γιατί ήθελες να φτιάξεις μπάντα; Παραδείγματα:
Ήθελες απλά να αράζεις με φίλους σου και να γουστάρετε; Τότε ίσως το μήνυμά σου, αυτό που σ’ ενδιαφέρει πολύ περισσότερο από οτιδήποτε άλλο είναι η φιλία και η συντροφικότητα.
Ξεκίνησες τη μπάντα επειδή είχες περάσει καμιά κατάθλιψη και ήθελες να μεταδώσεις ένα μήνυμα στους ανθρώπους για να αισθάνονται λιγότερο μόνοι; Τότε ίσως το μήνυμα σου είναι η σύνδεση, η επαφή.
Δώσε βάση σε αυτό που νιώθεις πραγματικά, αυτό το κάτι που σου κάνει το κλικ.
Βήμα 3: Γράψε το σλόγκαν σου
Ένας τρόπος για να καταλάβεις γρήγορα εάν έχεις βρει το σωστό branding, είναι να προσπαθήσεις να γράψεις ένα σλόγκαν. Δηλαδή 1-2 μόνο προτάσεις που να λένε πολύ συνοπτικά ποιος είσαι και τι κάνεις, με έναν τρόπο που να ελκύει τον ακροατή και τον κάνει να θέλει να μάθει περισσότερα.
Παράδειγμα σλόγκαν μπάντας που μας χάρισε μια εκπληκτική συνέντευξη:
“We play what comes from the heart and from the musical dialogue we create between us while we play in the studio.”
Δοκίμασε να γράψεις το δικό σου σλόγκαν. Αν δυσκολεύεσαι να πεις σε δυο γραμμές ποιος είσαι και γιατί μας νοιάζει να σε γνωρίσουμε, ίσως χρειαστεί να ρίξεις άλλη μια ματιά στο 2ο βήμα.
Βήμα 4: Διάδωσε το
Μόλις πετύχεις το σωστό branding, σκέψου πώς θα το διαδώσεις στον κόσμο. Σύντομα θα σου γίνει συνήθεια και δεν θα σκέφτεσαι καν τι να κάνεις και πως να το κάνεις. Προς το παρόν τα βασικά πράγματα που χρειάζεσαι είναι:
- Επαγγελματικές φωτογραφίες (για social media, συνεντεύξεις, αφίσες κλπ)
- Συνεντεύξεις σε περιοδικά, blogs, web radios κλπ. Μπορείς να ξεκινήσεις με την πρώτη σου συνέντευξη εδώ στο e-band.gr.
- Demo/μουσικά video.
- Δημοσιεύσεις στα social media.
- Βιογραφικό (μουσικού ή μπάντας)
- Το concept στις ζωντανές εμφανίσεις. Αν έχεις μπάντα. τι φοράτε, ποια είναι η σκηνική παρουσία σας, θα διαθέτετε προϊόντα (cd, μπλούζες κλπ);
Αυτά είναι απλά μερικά παραδείγματα για να ξεκινήσεις… Εξαρτώνται όλα από το που θέλεις να εστιάσεις.
Έτσι, εάν π.χ. αυτό που θέλεις να βγαίνει προς τα έξω είναι μόνο η διασκέδαση, τα πάρτι και ο ξέφρενος τρόπος ζωής, τότε οι φωτογραφίες θα πρέπει να το δείχνουν αυτό. Χαμόγελα, κίνηση και πιθανώς πολλά χρώματα… όλα δηλαδή τα πράγματα που δηλώνουν τη διασκέδαση.
Στα social media μην δημοσιεύεις αποκλειστικά μουσική… Ανέβασε επίσης φωτογραφίες ή posts από διάφορα περιστατικά στην μουσική σου καθημερινότητα (αστεία περιστατικά, πράγματα που πήγαν στραβά, αυθόρμητα στιχάκια, σκηνικά αράγματος μετά την πρόβα κλπ).
Στις ζωντανές εμφανίσεις δώστε μια θεατρικότητα, φορέστε κάτι ιδιαίτερο, αλληλεπιδράστε με το κοινό ίσως με κάποια σκετσάκια κλπ.
Καταλαβαίνεις που το πάω… Η μουσική δεν είναι μόνο μουσική. Είναι συναίσθημα, είναι αυθορμητισμός, είναι κουλτούρα, είναι να εκτίθεσαι διαρκώς.
Παρόλο που μπορεί να χρειαστεί λίγος χρόνος και πειραματισμός για να γίνουν όλα σωστά, το branding είναι αυτό που τελικά θα κάνει την διαφορά. Μόλις ξέρεις ποιος είσαι, το μήνυμα που προσπαθείς να μεταδώσεις και το κοινό που απευθύνεσαι, όλα τα άλλα θα γίνουν πολύ πιο εύκολα, επειδή ακριβώς το brand σου θα τα αντικατοπτρίζει όλα αυτά.
Αφιέρωσε τον απαραίτητο χρόνο για όλα τα παραπάνω και θα δεις ότι όλα θα γίνουν πολύ πιο εύκολα.
Πηγή: https://dimitrazervaki.com/what-is-branding-and-brand/
Ηλίας Αποστόλου | amigo.gr
Μπορείς να μοιραστείς το άρθρο με τους φίλους σου ή να επιλέξεις τις φιλικές μας επιχειρήσεις για τις αγορές σου χωρίς καμία επιβάρυνση από τους παρακάτω συνδέσμους:
- Μουσικά όργανα & αξεσουάρ από public
- Μουσικά όργανα, αναλώσιμα, & αξεσουάρ από e-shop.gr
- Βιβλία μουσικής & CD-Βινύλια από Greekbooks.gr
- Ακουστικά κ.α. αξεσουάρ από ευρωπαϊκές αποθήκες
Responses